Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
Korting
The White Room*
Deal
Deal
Korting
In het hart van Amsterdam vind je The White Room*, een iconische plek waar historie en moderne gastronomie samenkomen. Dit Michelinster-restaurant staat bekend om zijn verfijnde gerechten, creatieve presentatie en een ambiance die zowel elegant als warm aanvoelt. Bij The White Room* draait alles om beleving: elk gerecht vertelt een verhaal en elke gang verrast de zintuigen.
Laat je meevoeren op een culinaire reis met de exclusieve 4-gangen tasting menu + amuses + wijnpairing. Denk aan een verfijnd 4-gangen tasting menu, aangevuld met amuses, perfect afgestemde wijnpairing, waterarrangement en een stijlvolle afsluiting met koffie of thee en friandises.
Hebben we je al lekker gemaakt? Voor slechts € 149,- per persoon geniet je van deze complete gastronomische ervaring (normaal € 226,-).
Het spijt ons, maar door de complexiteit van onze gerechten en de lange voorbereidingsprocessen kunnen we helaas niet met alle dieetwensen rekening houden. Het weglaten van bepaalde ingrediënten doet afbreuk aan het gerecht, waardoor we je niet de ervaring kunnen bieden die we belangrijk vinden. Waar mogelijk denken we natuurlijk graag met je mee. Laat ons je dieetwens uiterlijk 48 uur vóór je reservering weten, dan kijken we wat de mogelijkheden zijn. Bedankt voor je begrip.
Menuopties — graag vooraf kiezen:
GOLD — vis, vlees, schaal- en schelpdieren
GREEN — volledig vegetarisch (niet veganistisch)
Laat je verwennen door de passie van de chef en ontdek haute cuisine op het hoogste niveau!
RESERVEER NURESERVEER NU- Deze deal is geldig t/m 01 augustus 2026
- Gratis annuleren tot 4 uur voor je reservering
- Geef je dieetwensen door op het reserveerformulier
Restaurant informatie
Beschrijving
Een van Amsterdams oudste en meest verfijnde restaurants, The White Room, opende in 1885 zijn deuren als De Witte Zaal, vernoemd naar het natuurlijke daglicht dat de elegante interieurs nog steeds verlicht. Vandaag de dag dineren gasten in een prachtig bewaard gebleven, museumachtige omgeving waar wit- en goudkleurige details, fresco's en originele elementen een sfeer van tijdloze grandeur creëren.
Onder leiding van chef-kok Tristan de Boer biedt The White Room een Michelin-sterrenervaring, geworteld in de rijke culinaire geschiedenis van Amsterdam. Als wereldhandelscentrum gedurende eeuwen werd de stad een kruispunt van smaken, specerijen en ingrediënten van over de hele wereld – een erfgoed dat tot op de dag van vandaag de eetcultuur vormgeeft. De in Amsterdam geboren De Boer put uit deze erfenis en herinterpreteert Indonesische, Thaise, Japanse en Surinaamse invloeden vanuit een eigentijdse fine dining-bril, met behoud van een sterke band met het Nederlandse terroir. Zorgvuldig samengestelde degustatiemenu's, gecombineerd met wijnen, benadrukken seizoensgebonden ingrediënten van lokale oorsprong, van aromatische planten tot zeldzame regionale producten. Signature gerechten weerspiegelen deze filosofie en combineren wereldwijde inspiratie met precieze techniek om een verfijnde, uitgesproken moderne gastronomische reis te creëren.
De bediening en de algehele eetervaring worden begeleid door interim-maître Diana Negru, die zorgt voor een vlekkeloos en elegant verloop van begin tot eind.
RESERVEER NURESERVEER NU- Over The White Room*
- Naam restaurant
- The White Room*
- Adres
- Dam 9
- Postcode
- 1012 JS
- Plaats
- Amsterdam
- Deals
-
- 4-gangen tasting menu + amuses + wijnpairing
- Reviews
- Lees alle reviews
- Google rating
- Selectie
- Prijsklasse
- €€€
- Keuken
- Frans
- Erkenning
-
- 1 Michelin ster
- Lekker 500
- Gault&Millau: 15.5
- Sfeer
- Formeel/Zakelijk, Modern
- Extra
- Hotel/ slapen mogelijk, Chef's table, Private dining, Vergaderen
- Type restaurant
- Restaurant, Fine dining
- Reserveren
- Reserveren
- RESERVEER NURESERVEER NU
- Plattegrond
- In Google Maps openen
Wat 161 mensen zeggen over The White Room*
| Eten | |
| Service | |
| Sfeer |
Wij eten vaker in sterrenrestaurants, maar The White Room waren wij nog nooit geweest, dus met de Restaurantweek maar eens proberen. Het restaurant is gevestigd in/achter het Krasnapolsky hotel aan de Dam. Het is even goed kijken en de bordjes volgen om het te vinden. De ruimte is erg sfeervol en weer eens wat ander...
Lees hele reviewWij eten vaker in sterrenrestaurants, maar The White Room waren wij nog nooit geweest, dus met de Restaurantweek maar eens proberen. Het restaurant is gevestigd in/achter het Krasnapolsky hotel aan de Dam. Het is even goed kijken en de bordjes volgen om het te vinden. De ruimte is erg sfeervol en weer eens wat anders dan in andere sterrenrestaurants. Het beviel ons zeer goed. Omdat we in Nederland zijn, verwacht je ook primair in het Nederlands bediend te worden. Dat bleek heel lastig, al waren er een aantal mensen die aan onze tafel bedienden die in ieder geval probeerden iets van Nederlands te spreken. Nu spreek ik wel Engels, maar mijn vrouw niet. Die spreekt dan ook wel weer Portugees, wat een aantal mensen dan ook spraken, maar het maakt het dan allemaal wel wat rommelig. En ja, naast het eten is de bediening en de interactie daarmee een heel belangrijk onderdeel van de totaal-beleving. Voertaal is dus echt een aandachtspunt hier. Maar de mensen zelf waren wel uiterst vriendelijk, zeer service gericht, zeer deskundig in hun vak, dat was echt top, en maakte dan weer een hoop goed. Dan het eten, dit was werkelijk top en qua smaak-combinaties heel verfrissend en erg lekker. Wel merk je dat het thema 'zuur' bij de Chef wel een (o.i. af en toe té) belangrijk onderdeel is van de gerechten/sausjes. Soms werkt het wel heel goed en is de combinatie erg lekker, maar bij andere gerechtjes vonden we die keus iets minder geslaagd, vooral omdat 'zuur' al snel overheerst. Bijv. de ganzenlever, daar past juist een iets zoete saus het beste bij. (Hebben we in een ander sterrenrestaurant eens geproefd, vandaar dat we het verschil nu kunnen proeven). Wijnen waren prima, en keuze werd goed en deskundig begeleid. Hollandse Kaviaar was ook heel verrassend, wist niet dat dat bestond. Hoewel erg lekker, is bijv. Beluga wel wat vissiger/zouter, wat ik persoonlijk lekkerder vind. Maar goed, wel leuk om eens geproefd te hebben en het smaakt zeer zeker niet slecht. Kortom, we hebben een uitstekend verzorgde avond gehad met bijzondere gerechtjes in en erg sfeervolle ruimte met comfortable zitplaatsen. Enige aandachtspunt is de voertaal, maar wij komen vast nog wel eens een keer terug.
Van a tot z tot in de puntjes geregeld.
Wijnarrangement was matig en minuscule beetjes in het glas, waardoor prijs/kwaliteit zeer negatief was.
Storend dat je in een Nederlands restaurant uitsluitend Engels moet spreken.
